Sabtu, 24 Mac 2012

PERTANDINGAN KO-AKADEMIK KUIZ DAN PINTAR MATEMATIK ZON TANGKAK 2012

Pertandingan Kokurikulum Akademik Kuiz Matematik dan Pintar Matematik bagi Tahun 2012 di Peringkat Zon Tangkak telah diadakan di SK Sri Tangkak dengan lancarnya pada hari ini 24 Mac 2012.  Pertandingan yang dijalankan adalah merupakan aktiviti Panatia Matematik Zon Tangkak untuk mencari peserta yang berkebolehan untuk menang di Peringkat Daerah Muar yang akan dijalankan pada 12 Mei 2012.  Pertandingan ini juga adalah diantara sekolah-sekolah SK dan juga SJK.

Para ahli jawatankuasa telah menjalankan tugas dengan baik untuk merealisasikan pertandingan ini.  Sokongan sebanyak 23 buah sekolah daripada 24 sekolah di Zon Tangkak menunjukkan bahawa sekolah-sekolah di Zon Tangkak menitikberatkan pengambilan aktiviti ilmiah dikalangan murid-murid mereka. 
 Guru Besar Sekolah Kebangsaan Sri Tangkak merangkap Pengerusi Panatia Matematik Zon Tangkak, amat teruja dengan persetujuan Yang Berbahagia Datuk Haji Abdull Rahim bin Haji Talib bersama Datin untuk hadir merasmikan acara penutup pertandingan.  Terima kasih juga kepada Tuan Haji Rahiman bin Ngarip kerana turut hadir menyerikan majlis tersebut.

SK Sagil Kampung merupakan Juara Keseluruhan 
bagi kategori SK dan SJKC Chi MIng 1 merupakan juara bagi kategori SJK.  Walaubagaimanapun bukan juara yang dibanggakan tetapi kerjasama dan sokongan semua sekolah di Zon Tangkak merupakan dorongan kepada Jawatankuasa Panatia Zon Tangkak untuk lebih aktif bukan hanya menjalankan aktiviti untuk murid malah akan cuba merancang untuk aktiviti pembugaran guru-guru  pula.
Terima kasih diucapkan kepada semua yang terlibat secara langsung dan tidak secara langsung menjayakan majlis tersebut.  Semoga kejayaan ini akan mendorong kita untuk berkhidmat dengan lebih baik lagi di masa akan datang...

1 ulasan: